Propozycji jest wiele. Jedną z ciekawszych jest organizacja konferencji oraz sympozjów tematycznych. To właśnie podczas dyskusji, jakie powstają podczas organizacji tego rodzaju spotkań, tworzą się najlepsze pomysły. Być może dlatego organizacja konferencji i sympozjów cieszy się w Polsce i Europie takim zainteresowaniem. konferencje w górachCo ciekawe specjaliści z branży zauważyli, że najowocniejsze w pomysły są konferencje i sympozja organizowane w atrakcyjnych krajobrazowo i turystycznie regionach. Za przykład położyć mogą sympozja nad morzem czy konferencje w górach, w czasie których ich uczestnicy mogą zrelaksować się, odzyskać energię oraz podnieść swoją aktywność umysłową. Konferencje czy sympozja nie wyczerpują oczywiście tematu. Kolejnym, znanym od dawna sposobem, są szkolenia. Wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę z faktu, że to pracownicy najlepiej znają wady i zalety swojej firmy oraz możliwości i zagrożenia jakie przed nią stoją. Dzięki odpowiednio dobranej tematyce oraz wykwalifikowanej kadrze szkolenia pozwalają rozwinąć pracownikom skrzydła oraz stanowią motor napędowy do tworzenia ciekawych pomysłów. I nie ma tu większego znaczenia, czy będzie to szkolenie wewnętrzne, przeprowadzone w siedzibie firmy czy szkolenie z noclegiem. Można również podpatrywać konkurencję. Taką taktykę stosuje bardzo wiele firm. Jest to oczywiście cenne źródło pomysłów. Musimy jednak  zdać sobie sprawę z faktu, że ograniczając się jedynie do tej metody, będziemy pozostawać zawsze o jeden krok w tyle za naszą konkurencją. A nie o to nam przecież chodzi. Ciekawym rozwiązaniem wydają się także konkursy organizowane dla pracowników lub klientów firmy, w których mają oni np. wymyślić nowy smak lub zaprojektować opakowanie dla nowego produktu. Taką taktykę możemy zaobserwować również na polskim rynku produktów konsumpcyjnych. Z całą pewnością przynosi ona firmą je stosującym dwie korzyści. Po pierwsze otrzymujemy nowe, często bardzo ciekawe propozycje pomysłów. Po drugie pracownicy oraz klienci angażując się w współtworzenie produktu, chętniej dokonują jego zakupu oraz bardziej przywiązują się do marki. Nagroda – np. wakacje z dzieckiem – to przysłowiowa wisienka na torcie.  Oczywiście zaprezentowaliśmy tu tylko najbardziej interesujące, z naszego punktu widzenia, pomysły – na czerpanie nowych pomysłów.