Dobry produkt firmowy spełnia oczekiwania klientów, korzyści z jego użytkowania są adekwatne do ceny jaką należy za niego zapłacić, jest bezawaryjny i spełnia wymogi jakościowe. Cztery wymienione powyżej cechy produktu firmowego jest w stanie wymienić większość zwykłych klientów. Specjaliści od marketingu i reklamy wymieniają jeszcze jedną, piątą cechę. Chcesz się dowiedzieć jaką? Zachęcamy do zapoznania się z niniejszym artykułem.

Piątym filarem jest nazwa produktu. Zanim produkt trafi do klienta musi wcześniej przyciągnąć jego uwagę, wyróżnić się na tle konkurencji. Aby osiągnąć ten cel nazwa produktu powinna być kreatywna, perswazyjna oraz pozytywnie się kojarzyć. Firmie zależeć powinno jednak przede wszystkim na tym, aby była to nazwa oryginalna. W przypadku wybranych produktów, firma zdecydować powinna się na zastrzeżenie ich nazw w Urzędzie Patentowym. Taką decyzję podjął znanym europejski hotel. Trzy z jego sztandarowych produktów  mają już zastrzeżone nazwy. Dzięki temu nie zależnie czy zawitamy do biura podróży w Polsce, Norwegii czy Włoszech i zapytamy o taka ofertę jak „wakacje z dzieckiem” będziemy mieli pewność, że zaoferowana zostanie man do sprzedaży oferta jaką oferuje konkretny obiekt np. hotel w górach.

Niestety nie ma jednego, prostego, uniwersalnego przepisu na to jak stworzyć świetną nazwę dla produktu. O sukcesie decydują różne czynniki, do których zaliczyć można między innymi: intuicje, znajomość trendów, dobre rozumienie nadawcy, itp. Dużo zależy również od szczęścia. Zdani jesteśmy tylko na to? Okazuje się, że możemy sobie jednak pomóc. Wspomniany wcześniej europejski hotel  płynąc na fali sukcesu wspomnianej ofert, stworzył kolejne pakiety, takie jak „wczasy z dziećmi„. Nie trudno zauważyć cech wspólnych dla ich nazw. Jeśli brak Ci doświadczenia lub pomysłów zleć zadanie zaprojektowania nazwy specjalistą. Najgorsze co można zrobić to pójść na łatwiznę i powiedzieć że oferuje się w sprzedaży sam nocleg w hotel w górach.