Imprezy firmowe traktowane są jako narzędzia kształtujące wizerunek firmy. I to  zarówno wśród pracowników jak i kontrahentów. Dobrze zorganizowana impreza firmowa sprzyja budowaniu pozytywnych relacji pomiędzy pracownikami, a kontrahentów bardziej przywiązuje do firmy. Aby osiągnąć zamierzony efekt należy z dużym wyprzedzeniem przemyśleć i zaplanować to przedsięwzięcie. Sukces osiąga się przecież dogrywając najdrobniejsze szczegóły. Zależy nam przecież na pozostawieniu niezapomnianego wrażenia na wszystkich uczestnikach imprezy. W grę wchodzi dużo… prestiż firmy.

Do analizy mamy:

  1. Wybór terminu imprezy – w odpowiednim czasie dla wszystkich zaproszonych grup.
  2. Określenie budżetu – najważniejszego determinantu naszych możliwości.
  3. Określenie gości – stworzenie listy osób, które powinniśmy zaprosić, tak by nikogo nie przeoczyć.
  4. Wybór  miejsca  – to jeden z ważniejszych czynników, wpływający na atrakcyjność imprezy. Przecież impreza w górach to nie to samo co impreza w mieście.
  5. Wybór obiektu – w kraju istnieje wiele fajnych obiektów stworzonych z pomysłem. W zależności od tematyki imprezy może uda się nam idealnie dopasować do niej obiekt noclegowy.
  6. Ustalenie rodzaju imprezy – czasami jest to nam odgórnie narzucone (np. 50-lecie firmy, imprezy integracyjne w górach)
  7. Planowanie i organizowanie – czyli przechodzimy od ustaleń do czynów. Warto zastanowić się czy udźwigniemy temat sami, czy lepiej skorzystać z pomocy firmy eventowej.
  8. Zabawa!!
  9. Analiza – ocena imprezy.

Ten modelowy opis organizowania imprezy zastosować można w przypadku każdego typu spotkania firmowego oraz każdej wielkości firmy, nie zależnie od tego na jakim obszarze funkcjonuje i jaka jest specyfika jej działalności. Jeśli chcemy osiągnąć sukces, a boimy się aby czegoś nie przeoczyć krok po kroku postępujmy według powyższych punktów. Oczywiste jest, że napotkamy na problemy i będziemy musieli zmierzyć się z licznymi przeciwnościami. Jednak warto zrobić to na tym etapie przygotowania niż w trakcie imprezy firmowej typu firmowy sylwester w górach.